dinsdag 23 april 2013

My holy grail: Driestappenplan van Clinique


Een mooie look vereist een perfect gereinigde, stralende huid.
Maar... Hoe doe je dit? Drie woorden: Het Clinique driestappenplan!

Dit driestappenplan is ontwikkeld voor vier huidtypes:
1: De zeer droge tot droge huid
2: De gecombineerde droge huid
3: De gecombineerde vette huid tot vette huid
4: De hele vette huid

Zelf neem ik altijd huidtype 3. Ik heb namelijk vrij snel puistjes, mee-eters en een glimmende T-zone

Zoals de naam doet vermoeden, bestaat deze parfumvrije gezichtsverzorging uit drie stappen: Reinigen - Exfoliëren - Hydrateren.

Stap 1: Reinigen
Van deze eerste stap kan ik echt genieten. Je maakt je gezicht nat met water, neemt een beetje van de reinigende zeep (1 keer zachtjes pompen is echt wel voldoende, anders heb je veel te veel!) en wast je gezicht in cirkelvormige bewegingen. Je zal zien dat het zachtjes begint te schuimen. Daarna spoel je het af en voelt je huid heerlijk schoon. Zelf heb ik dan altijd het gevoel dat al het overbodige talg van mijn gezicht is gespoeld.

Stap 2: Exfoliëren
Met deze tweede stap, de tonic, verwijder je dode huidcellen. Je doet een beetje van deze tonic op een wattenschijfje (voorzichtig: het gaatje waaruit de tonic komt is vrij groot) en gaat er zachtjes mee over je gezicht en hals. Bij sommige mensen durft deze tonic nogal eens prikken (door de alcohol die er in verwerkt is), maar zelf heb ik hier nog geen problemen mee ondervonden.

Stap 3: Hydrateren
Vervolgens eindig je met stap 3, een hydraterende lotion om de vochtbalans van je huid weer op peil te brengen. Wat ik zelf heel fijn vind, is dat deze lotion snel intrekt en geen vette laag (op mijn toch al vette huid) achterlaat.

En dan? Klaar?
Neen! Wat vele mensen vergeten (en wat ze meestal ook in de parfumerie vergeten te vermelden) is dat je na deze derde stap nog steeds een dag- of nachtcrème dient te gebruiken, de derde stap vervangt deze crèmes niet!
Wel zal je merken dat je dag- of nachtcrème veel makkelijker zal intrekken na het gebruik van het driestappenplan en beter zijn werking kan doen.

Resultaat
Clinique belooft met dit driestappenplan een onmiddellijk resultaat: de huid ziet er gladder en strakker uit. Na week 1 ziet je huid er al gezonder uit en kan je je make-up makkelijker aanbrengen. Na week 2 zie je er nòg stralender uit omdat de vochtbalans van je huid beter op peil is. En na verloop van tijd voelt de droge huid comfortabeler en is de vette huid minder vatbaar voor puistjes.

Mooie beloftes, Clinique! Maar werkt dit echt?

Zelf gebruik ik het driestappenplan van Clinique al twee jaar, en kan ik echt bevestigen dat dit werkt. Mijn huid glimt veel minder snel en ook heb ik veel minder puistjes. Een goede gezichtsverzorging is heel belangrijk voor je huid, en dit driestappenplan is heel eenvoudig vol te houden. 's Morgens als ik uit de douche kom begin ik er onmiddellijk mee en 's avonds voor het slapengaan sluit ik er de dag mee af.

Prijs?
Een introductieset (miniatuurflesjes van de drie stappen, zodat je eerst kan uittesten of deze producten je wel liggen) kost ongeveer € 26 in totaal. Ook heel handig om mee te nemen op reis!

Voor de 'normale' versie van het driestappenplan betaal ik zelf € 16,20 voor de reinigende zeep, € 18,05 voor de tonic en € 42 voor de hydraterende lotion.
Je doet echter wel heel lang met de flessen. Zelf koop ik 2x per jaar de zeep en de tonic en doe ik een heel jaar met de hydraterende lotion.

Pro's en contra's
+ Doet wat het belooft
+ Parfumvrij
+ Snel resultaat
+ Goede prijs-kwaliteitverhouding
-Opening van de tonic is vrij groot, waardoor er soms onnodig veel product op je wattenschijfje komt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten